Javultak az Interbrew értékesítési eredményei

MTI
2003.12.15. 10:59
A világ negyedik legnagyobb sörtermelője, az Interbrew a tavalyinál több sört adott el az év utolsó hónapjaiban, értékesítését főként Oroszországban és Ukrajnában növelte, ahol megkezdte korábban elvesztett piaci részesedésének visszaszerzését. A Stella Artois és a Beck's sörök belga gyártója megerősítette, hogy az idei esztendőre alacsonyabb forgalom mellett magasabb üzemi profitot vár, valamint azt is, hogy egy részvényre jutó 2003-as eredménye az euró erősödése miatt alacsonyabb lehet. Az Interbrew számára - mint a többi sörgyártó számára is - főként a 2003-as első félév volt nehéz: a világgazdaság általános gyengesége, az euró erősödése, az iraki háború és a SARS vírus támadása mellett még a kedvezőtlen észak-amerikai időjárás is gondokat okozott.

Az Interbrew által eladott sör mennyisége - kiszűrve a devizaárfolyamok változását, valamint a cégfelvásárlások és -eladások hatásait - az évből eddig eltelt 11 hónapban 6,2 százalékkal nőtt; a kilenc hónapos érték még csak 5,7 százalék volt. Elemzők szerint a gyorsabb növekedést Oroszországnak és Ukrajnának köszönheti a cég, ahol elvesztett piaci részesedését a népszerűtlen üvegpalackokat felváltó műanyag csomagolás bevezetésével kezdte meg visszaszerezni az Interbrew. Az eladott mennyiség nőtt Nyugat-Európában - különösen Nagy-Britanniában és Németországban; nem változott azonban az amerikai kontinensen, ahol Kuba és Kanada növekedését elhalványította az Egyesült Államokba irányuló import csökkenése. Az Interbrew részvénye a brüsszeli tőzsde nyitása után 1,2 százalékkal 20,06 euróra gyengült. Idei vesztesége 11,1 százalék volt, miközben az ágazati index csak 6,1 százalékkal lett alacsonyabb.