Tíz százalékos forgalom növekedést vár a Tchibo

MTI
2003.12.23. 09:48
A hamburgi kávé- és gyarmatáru kereskedő konszern, a Tchibo az idei évet forgalmának jó esetben kétszámjegyű százalékos növelésével készül zárni. Januártól októberig az értékesítési árbevétel kilenc százalékkal 2,2 milliárd euróra emelkedett. "A várakozásaink felett alakult mind a belföldi, mind a külföldi üzletágaink forgalma. Kétszámjegyű növekedési ütemre azonban nem igazán számíthatunk. De ha egy hajszál is választ el tőle, az már kimagaslóan jó teljesítménynek számít a szakmánkban" - jelentette ki Dieter Ammer, az igazgatótanács elnöke a Die Welt lapnak adott interjúban. Összehasonlításképpen a német kiskereskedelmi forgalom az idén 1-4 százalékos csökkenés előtt áll. A kávé értékesítési üzletágban a Tchibo közel 26 százalékról több mint 27 százalékosra növelte piaci részesedését. "Az itt elért forgalomnövekedés aránytalanul jó hatással lesz majd az eredményre" - jelentette ki Ammer a nyereség kilátásokkal kapcsolatban. A Tchibo folyamatos terjeszkedésben van az európai piacokon. "Nagy-Britanniában kiskereskedelmi raktárhálózatot építünk ki. Svájcban 16-ról 60-ra növeljük üzleteink számát. Kidolgozás alatt állnak a franciaországi és a csehországi terjeszkedés tervei is" - fejtette ki Ammer.