Tíz százalékos forgalom növekedést vár a Tchibo
A hamburgi kávé- és gyarmatáru kereskedő
konszern, a Tchibo az idei évet forgalmának jó esetben kétszámjegyű
százalékos növelésével készül zárni. Januártól októberig az
értékesítési árbevétel kilenc százalékkal 2,2 milliárd euróra
emelkedett. "A várakozásaink felett alakult mind a belföldi, mind a
külföldi üzletágaink forgalma. Kétszámjegyű növekedési ütemre
azonban nem igazán számíthatunk. De ha egy hajszál is választ el
tőle, az már kimagaslóan jó teljesítménynek számít a szakmánkban" -
jelentette ki Dieter Ammer, az igazgatótanács elnöke a Die Welt
lapnak adott interjúban. Összehasonlításképpen a német
kiskereskedelmi forgalom az idén 1-4 százalékos csökkenés előtt áll.
A kávé értékesítési üzletágban a Tchibo közel 26 százalékról
több mint 27 százalékosra növelte piaci részesedését. "Az itt elért
forgalomnövekedés aránytalanul jó hatással lesz majd az eredményre"
- jelentette ki Ammer a nyereség kilátásokkal kapcsolatban.
A Tchibo folyamatos terjeszkedésben van az európai piacokon.
"Nagy-Britanniában kiskereskedelmi raktárhálózatot építünk ki.
Svájcban 16-ról 60-ra növeljük üzleteink számát. Kidolgozás alatt
állnak a franciaországi és a csehországi terjeszkedés tervei is" -
fejtette ki Ammer.