Magyarországon évente átlagosan mintegy 28 millió palack pezsgő
fogy, ami évek óta szinte állandó mennyiségnek tekinthető, azaz
Magyarországon a pezsgőfogyasztás stagnál - mondta az MTI-nek Vass
Gábor a Törley Pincészet marketing vezetője.
A magyar pezsgőpiacon jelen vannak az olcsóbb és a drágább
termékek is. Az olcsóbb pezsgők - palackonként 200-400 forint -
részaránya mintegy 23 százalékos, a többi a 400-600 forintos
pezsgőkategóriába tartozik, amit a szakemberek már a drágábbak közé
sorolnak. Ez utóbbiakat vásárolja a nagy többség - mondta Vass
Gábor.
A pezsgővásárlás mintegy fele Magyarországon az év utolsó két
hónapjára esik - tette hozzá.
A Henkel und Söhnlein cégcsoport - ahová a Törley Pincészet is
tartozik - a magyar pezsgőpiacon egyértelműen piacvezető több mint
60 százalékos részesedésével. A társasághoz két ismert pezsgőcsalád
tartozik a BB és a Törley.
Az idén a cégcsoportnál mintegy 12 milliárd forintos nettó
árbevétellel számolnak. A cégcsoport árbevételének 75 százaléka
belföldön, a fennmaradó hányad pedig külföldön realizálódik. A
pezsgő a cégcsoport nettó árbevételének 52 százalékát adja.
A múlt évben a Henkel und Söhnlein cégcsoport 11,6 milliárd
forintos nettó árbevételt ért el, jövőre pedig több mint 12 milliárd
forintos árbevétellel kalkulálnak.