A hirdetési ágazat javulását várja az Aegis
Európa
legnagyobb hirdetésvásárlója, a brit Aegis Group Plc médiatársaság
bejelentette, hogy ügyletei a terveknek megfelelően alakulnak, és a
hirdetési piac javulását várja.
A társaság megítélése szerint a 2003-as forgalom, bevétel és
működési nyereség egyaránt kedvezőbb lesz a 2002-esnél. A Credit
Suisse First Boston a cég kilátásait "aránylag kedvezőnek" tartja.
Az Aegis arra számít, hogy a globális hirdetési kiadások
2004-ben 4,7 százalékkal nőnek majd; az erősödést a javuló vállalati
bizalom, az athéni olimpia, az amerikai elnökválasztási kampány is
segíti majd.
A cég árfolyama a délelőtti kereskedésben egy százalékkal 100
pennyre emelkedett.
Az ágazat évtizedek óta a legrosszabb periódusát hagyhatja maga
mögött; javulásának első jeleit októberben mutatta fel a brit WPP.
A versenytársak 2004-re vonatkozó várakozásai megfelelnek az
Aegis-ének; a Zenith Optimedia 4,7 százalékos, a McCann Erickson 5,8
százalékos globális hirdetési kiadás-növekedésre számít.