A PSA Peugeot Citroen szerény növekedésre számít

MTI
2004.01.07. 11:19
A francia PSA Peugeot Citroen, a második legnagyobb európai autógyártó csoport az idén eladásai "szerény növekedésére" számít a 2003-ban elért 0,6 százalékos többlet után. A második félévben elkészülő új modellektől a kereslet fellendülését várják - áll a cég szerdán kiadott közleményében. A francia csoport tavaly 3,286 millió járművet értékesített a 2002-es 3,267 millió után. A tavalyi értékesítés nagyjából megfelelt az októberben kiadott legutóbbi vállalati előrejelzésnek, de elmaradt a korábbi, 3,35 milliós tervtől. A gyenge nyugat-európai értékesítést távolabbi sikerek ellensúlyozták.

A Peugeot márka eladásai két százalékkal csökkentek tavaly, miközben a Citroen márkáé 4,6 százalékkal bővültek. A fő nyugat-európai piacon a csoport értékesítése tavaly 2,1 százalékkal 2,46 millió járműre csökkent, piaci részaránya 15,4 százalékra fogyatkozott a 2002-es 15,5 százalékról. Személyautókból Európában 2,105 milliót adtak el, ezzel megőrizték a második helyet a német Volkswagen mögött. A személyautóknál a piaci részarányuk 14,8 százalékra esett a 2002-es 15,1 százalékról. A fő versenytársnak az ugyancsak francia Renault bizonyult. Nyugat-Európán kívül a PSA Peugeot Citroen 818 járművet adott el tavaly, 15,2 százalékkal többet az egy évvel korábbinál, főleg a nagy közép- és kelet-európai, kínai és iráni keresletnek köszönhetően.