A GM Daewoo Magyarország 4-5 százalékos bővülést vár

MTI
2004.01.26. 09:40
A GM Daewoo az idén 4-5 százalékos növekedést tervez a Daewoo gépkocsik magyarországi értékesítésében - tájékoztatta a GM Daewoo Central and Eatstern Europe az MTI-t. Tavaly, az első teljes évben, amikor a márka már a General Motorshoz tartozott, a magyar piacon 11.597 Daewoo kelt el. A Daewoo piaci részesedése ezzel 5,62 százalék lett Magyarországon, ami Európában a legmagasabb. A Daewoo 2002 őszén került a GM tulajdonába, ennek következtében a magyarországi forgalmazás is átalakult. Jelenleg 46 márkakereskedő 50 telephelyen forgalmaz Daewoo gépkocsikat, ezzel gyakorlatilag kiépült a hálózat. A GM Daewoo a megalapításától számított egy éven belül három új típuscsaládot mutatott be: a Kalost, az Evanda limuzint és a kompakt lépcsőshátú Nubirát. Jelenlegi választékával a piac 43 százalékán képviseli magát a márka. Az idén három új típus jelentkezik: jön a kompakt ötajtós lejtőshátú Lacetti, a Nubira kombi és a SUV. A jövő év elején mutatkozik be a Kalos háromajtós változata, valamint a következő generációs Matiz. Ez a két típuscsalád adta a GM Daewoo 2003-as európai értékesítésének nyolcvan százalékát.