Jó évet zárt a Nissan-Renault páros

MTI
2004.01.30. 11:51
A francia Renault és partnere, a japán Nissan együttes autóeladásai 4,2 százalékkal növekedtek tavaly és 5,357 millió egységet értek el. A két vállalat globális autópiaci részesedése ezzel 9,3 százalékra nőtt, ezen belül a Renault kocsik aránya 4,1, a Nissané 5,2 százalékos lett. A társaságok pénteki nyilatkozatukban méltatják, hogy kereskedelmi együttműködésük, szövetségük kedvezett számos piacon az eladások bővülésének, illetve hozzájárult a terjeszkedéshez újabb piacokon is.

Az adatokból kiderül, hogy a terjeszkedés kizárólag a Nissan jóvoltából sikerült, Japán harmadik legnagyobb autóipari vállalata 2003-ban ugyanis 8,5 százalékkal 2,968 millióra növelte értékesítését. A kilencvenes évek végén pénzügyi összeomlás előtt álló japán vállalat tehát látványos fordulatot vitt végbe Carlos Ghosn vezérigazgató irányításával. Ghosn-t várhatóan 2005-ben kinevezik a Nissan és a Renault vezérigazgatójává is. Ezalatt a Renault, amely a Dacia és a Samsung márkanevű autókat is értékesíti, tavaly 0,7 százalékkal kevesebb, 2,389 millió autót adott el.

A Nissan rekorderedményt ért el az áprilistól szeptemberig tartó pénzügyi évben, profitrátája 11,3 százalékot, az iparágban a legmagasabb szintre emelkedett. A Renault nyereségrátája 2003-ra részben az erős euró hatására 3,5-4,0 százalékra csökkent. A francia vállalat 44,4 százalékban tulajdonosa a Nissannak, amelynek viszont 15 százalékos tulajdoni része van a negyedik legnagyobb európai autóipari vállalatban.