Kelet-Európába jönnének az amerikai vállalatok

Napi Online
2004.02.19. 11:22
Kelet-Európa felé kacsintgatnak az új vadászterületeket kereső vezető amerikai vállalatok - derül ki abból a felmérésből, amelyet az American Chambers of Commerce és a Boston Consulting Group készíttetett.

Az EUObserver által ismertetett felmérést az USA száz olyan vezető vállalata körében végezték el, mint a Microsoft, a Cisco, az Apple, a Burger King vagy a Disney. A megkérdezettek 46 százaléka úgy válaszolt, hogy Kelet-Európát tekintik a legvonzóbb célpontnak, amikor beruházási terepet keresnek. A második és a harmadik helyezett összesen nem kapott ennyit: Nagy-Britanniát 24 százalékuk, Németországot 14 százalékuk jelölte meg.

A leendő EU-tagok alacsonyabb bérköltségei, bőven rendelkezésre álló szakképzett munkaereje és növekedési képessége a régión belül - ezek a fő mozgatórugói annak, hogy a befektetők a volt kommunista országokba jönnek - mondta az EUObservernek Rene Samek, a Czechinvest beruházás ösztönző szervezet igazgatója.