Ferenc, Olívia
-4 °C
4 °C

Olaszországban mélyponton a fogyasztói bizalom

MTI
2004.02.24. 13:07
Erőteljesen befolyásolta az olasz fogyasztókat a Parmalat- botrány, részben emiatt is a várakozásokkal ellentétben romlott a gazdaságba vetett bizalom februárban. Az állami ISEA kutatóintézet szerint a fogyasztói bizalmi index 98,8 pontra esett - 1994 januárja óta a legalacsonyabb szintre - szemben a szakértői várakozásokban szereplő 104 ponttal. Egyidejűleg a januári indexet is lefelé - 98,9 pontra - módosították.

A foglalkoztatási kilátások és a lakossági megtakarításokkal összefüggő, kedvezőtlen várakozásokat befolyásolta leginkább az ISEA szerint a Parmalat-botrány. A becslések szerint mintegy 115 ezer kisbefektető szenvedett el veszteségeket a Parmalat és a másik élelmiszeripari csoport, a Cirio Finanziaria SpA összeomlása következtében. Januárban a fogyasztói bizalom a Parmalat-ügy, illetve a közlekedési dolgozók sztrájkja miatt hirtelen zuhant le 98,9 pontra az előző havi 105 pontról az eurózóna harmadik legnagyobb gazdaságában.

Nászút ajándékba!

Esküvőt tervez? Tervezzen velünk, nyerjen wellness nászutat!

Fergeteges Szilveszter

Fantasztikus szilveszteri vacsorával, hajnalig tartó bulikban, ismert sztárokkal töltheti el az év utolsó éjszakáját.