Volvo gyár Kínában
A Kínában tartózkodó Leif Johansson vezérigazgató jelentette ezt be, azzal, hogy a szerződést a felek még az idén véglegesíteni akarják. Az üzlet előkészítése során a svéd vállalat ellenállásba ütközött: a kínai törvények ugyan lehetővé teszik, hogy külföldi cég többségi tulajdont szerezzen hazai vállalatban , ez a gyakorlat azonban még eléggé szokatlan a kínai iparban. A többségi tulajdon a Volvo számára nagy jelentőséggel bírt - közölte Johansson, mivel az új vállalat feladata lesz ellátni a Volvo Kínában lévő vállalatait alkatrészekkel, kiváltva a buszokhoz, teherutókhoz szállított drága importmotorokat. A Volvo hét üzletágában rendelkezik kínai érdekeltséggel.
A Volvo arra számít, hogy az idén közel a duplájára, nyolcszázmillió dollárra emeli tavalyi árbevételét a kínai piacon, ahol jelentősen bővültek az igények a Volvo gyártmányok iránt a kínai építőipari-és útépítési "boom" következtében.
Az új motorgyártó üzem, amely 2005-ben kezd termelni, teljesen kiváltja majd az európai behozatalt. A közös vállalat 2010-ben évente ötvenezer motort fog előállítani.