Több Smart és kevesebb Mercedes kelt el

Napi Online
2004.04.07. 11:37
A DaimlerChrysler az idén kismértékű nyereségnövekedésre számít, ám az új modellpaletta révén jövőre és 2006-ban már komoly profitbővülésre van kilátás. Az első negyedévben az amerikai részlegnél a konszern vezérigazgatója szerint folytatódott a tavalyi harmadik negyedben megkezdődött pozitív eredménytrend, miközben a Mercedes megtartotta vezető szerepét a prémium szegmensben. A képhez hozzátartozik, hogy a csillagos márkából a tavalyinál kevesebbet sikerült eladni: a piac a 2003 első negyedévi 286 ezerrel szemben 274 ezer Mercedesre volt vevő, miközben Smartokból 10,8 százalékkal több, 24,5 ezer darab kelt el. A társaság abban bízik, hogy a második félévben sikerül kiköszörülni a modellváltás miatt esett csorbát, a cég várakozásai szerint az új C-osztály sokkal jobban szerepel majd. Az áruszállító járművek terén komoly eladásnövekedés várható az első három hónapra, a szegmensben főként a teherautók forgalma bővült.