Amerikában növeli eladásait a Suzuki

Napi Online
2004.04.09. 11:53
A Suzuki Motors japán autóipari vállalat, amely 20 százalékban a General Motors tulajdona, amerikai eladásainak a mostani 200 ezer autós szintről a háromszorosára való emelését tervezi 2007-ig.

A Suzuki bejelentése szerint a 2003- tól 2007-ig terjedő időszakban kilenc új modellt vezetnek be a piacra, közülük a Forenza Wagon már a negyedik, amit a minap bemutattak New Yorkban. Az idén kezdik meg az Egyesült Államokban ennek a 2 literes autónak az értékesítését 13-16 ezer dollár közötti áron. A japán autóipari cég fokozatosan vezeti majd be a tervezett kilenc új modelljét, amelyek között vannak a GM Daewoo-val, a General Motors leányvállalatával együttműködésben készülő modellek is. A Forenza Wagont is a GM Daewoo gyártótelepén szerelték össze, bár ez az autó a Suzuki márkanevet viseli az USA-ban. A Suzuki terveiben az is szerepel, hogy 230 millió dolláros befektetéssel 100-al növeli az Egyesült Államokban működő 500 bemutatóüzletének számát. A vállalat január és március között 20 százalékkal, 17 ezerre növelte az USA-ban eladott autóinak számát.