Jövőre pénzalapot hoznak létre a meglévő közutak
fenntartására, karbantartására - mondta Csillag István.
A gazdasági és közlekedési miniszter hozzátette: azt még
egyelőre nem lehet tudni, hogy ezt az alapot ismét az 1999-ben
megszüntetett útalapnak hívják-e, de ennél fontosabb, hogy lesz pénz
a "hihetetlenül leromlott úthálózat" rendbe tételére.
Felhívta a figyelmet arra, hogy 2007-ben kezdődik a Európai Unió
következő hétéves fejlesztési ciklusa, és ebben velünk mint teljes
jogú taggal számolnak, így három-három és félszer nagyobb éves
pénzügy támogatásokkal lehet számolni.
"Ezt a pénzt nem is lehet másként jól elkölteni, mint például a
városi úthálózatok rehabilitációjára - jegyezte meg.
Arra a kérdésre, hogy miért maradnak ki rendre a kisebb útépítő
cégek a nagy hazai autópálya-építési programokból, a miniszter a
görög példára utalva úgy válaszolt: Görögország nem így tett, el is
veszítették az első négy évben az uniós támogatási pénzeket, "mert
az út nem épült, a kis cégek boldogok voltak, aztán meg az ország
lett szomorú" - válaszolta Csillag István.
Azt viszont semmi sem zárja ki, hogy egy-egy kis cég
alvállalkozóként közreműködője legyen egy nagyobb volumenű
autópálya-építésnek - fűzte hozzá.
Kövesse az Indexet Facebookon is!
Követem!