A FIAT Kelet-Európában reménykedik

MTI
2004.04.19. 14:04
"Nem erőltetjük tovább egykori nyugat-európai piaci részesedésünk visszahódítását, hanem Kelet-Európára helyezzük a hangsúlyt" - jelentette ki Herbert Demel, a FIAT elnöke a milánói Economy lapnak adott interjúban. "Kelet-Európa egyszeri történelmi esélyt jelent számunkra és az elkövetkező évek növekedésének stratégiai tengelyét képezi" - tette hozzá. Nagy súlyt helyez még a FIAT majd a török, a kínai és a dél-amerikai piac meghódítására is.

"Az európai autógyárakat egyre inkább egymásnak uszítja az évek óta csökkenő kereslet Nyugat-Európában. A többletkapacitás valóságos Damoklész-kardként lebeg az iparág felett. Az európai gyártósorok átlagosan mindössze 75 százalékos kapacitás- kihasználtsággal dolgoznak. 2003-ban 14,7 millió autó készült és 14,2 millió kelt el. A FIAT a termelés jövedelmezőségére helyezi a hangsúlyt, de nem erőlteti az eredeti piaci részesedésének a visszaszerzését" - mondta Demel. A kelet-európai terjeszkedés mottójának az innovációt tekinti a FIAT vezérigazgatója. "Az elkövetkező két év alatt 14 új modellt, illetve modellvariációt mutatunk be. A periódus végén a FIAT lesz a legváltozatosabb modellpalettával és a legtöbb új modellel rendelkező európai autógyár". Az autógyár az elkövetkező három évben 25 százalékkal növeli kutatási és fejlesztési beruházásait. Nagyobb jelentőséget tulajdonít majd nemzetközi együttműködések kialakítására is. Tervbe vette egy sportos szabadidőautó közös fejlesztését és - magyarországi - gyártását a Suzukival. A General Motors amerikai autógyárral ugyanakkor egy magas árfekvésű típus kifejlesztésére készül.