Miklós
-7 °C
2 °C

Csomagküldőt vett a Tchibo

Világgazdaság
2004.04.23. 08:00
A Tchibo megvásárolta a francia North Western Marketing (NWM) Companyt, Európa egyik legnagyobb csomagküldő szolgálatát. A cég ötszáz főt foglalkoztat, és tavaly 180 millió eurós forgalmat bonyolított le. A Tchibo elnökének, Dieter Ammernek a kinevezése óta ez az első felvásárlása. Az NWM három márkanevet forgalmaz, amelyeket a Tchibo megtart és a tervek szerint tovább épít. A Tchibo az NWM megszerzésével még szélesebbre bővítette a szolgáltatások amúgy is sokszínű palettáját. A digitális kamerák, a textíliák és kávéautomaták forgalmazása mellett a csomagküldő szolgálat felvásárlása elsősorban francia piaci részesedésszerzés miatt volt fontos. A cég ugyanis nyolc éve már alapított saját csomagküldő szolgálatot, mellyel az internetes rendeléseket teljesítették. A Tchibo intenzív terjeszkedési politikáját tükrözi az is, hogy tegnap négy új üzletet adtak át Németországban. A szerteágazó tevékenységnek köszönhetően pedig a Tchibónak lassan több pénze realizálódik a kávétermékeken kívül forgalmazott árukból.

A Tchibo 1991-ben nyitott először kelet-európai ország felé, egy évvel később alapítottak magyarországi leányvállalatot. A konkurens Eduscho 1997-es felvásárlásával a Tchibo konszern a világ egyik - magyar piacon is - meghatározó kávégyártója és forgalmazója.