A Metro forgalma 6,1 százalékkal nőtt

MTI
2004.04.30. 09:08
A német Metro kiskereskedelmi lánc forgalma 12,87 milliárd euró volt az első negyedévben, 6,1 százalékkal több a tavalyi első negyedévi 12,13 milliárdnál. Az elemzők 4,5 százalékos növekedést vártak az első negyedévről, 12,67 milliárd euróra. A hazai teljesítmény még gyenge volt, de a külföldi forgalom ellensúlyozta a német fogyasztók óvatosságát. A hazai forgalom 2,3 százalékkal nőtt az első negyedben, a külföldi értékesítés 10,7 százalékkal gyarapodott. Változatlan árfolyamokon 7,3 százalékos lett volna a teljes forgalomnövekedés a világon a méretre ötödik kiskereskedelmi láncnál, a Metronál. A cégnek 2370 üzlete van világszerte. A társaság pénteken 144,2 millió eurós üzemi eredményt (EBITA) jelentett az első negyedről, az egy évvel korábbi 90,3 millió helyett. Az egy részvényre jutó eredménye 0,04 euró volt az egy évvel korábbi 0,01 eurós veszteség helyett.

A társaságnál pénteken megerősítették, hogy egész évre a forgalom legalább 6 százalékos bővülését és az egy részvényre jutó eredmény 9-15 százalékos növekedését várják, arculatérték-leírás után. A Metro adózott eredménye tavaly 14 százalékkal 571 millió euróra nőtt. Az üzemi eredmény 13 százalékkal bővült, 1,32 milliárd euróra 1,17 milliárdról. A forgalomban a külföldi értékesítés aránya 47,2 százalékra emelkedett 46,3 százalékról. A forgalom tavaly 4 százalékkal 53,6 milliárd euróra nőtt, árfolyamhatások nélkül 5,7 százalékos lett volna a növekedés. Több új fogyasztói elektronikai üzletet tervez az idén nyitni Magyarországon, Portugáliában és Lengyelországban a Metro, és bővíti Cash & Carry üzlethálózatát is Kelet-Európában, illetve Ázsiában - közölték a cégnél márciusban.