Business Talks '24
Üzleti konferencia
A Fiat nem tette még közzé első negyedéves gazdálkodási adatait. Piaci részesedése azonban hosszas visszaesést követően ismét emelkedésnek indult Olaszországban és az első negyedévben jelentős emelkedéssel elérte a 29,1 százalékot. (A Melfi gyárban folyó sztrájk mintegy 30 ezer el nem készült autóba került a Fiatnak. Az éves termelésnek ez a mintegy 1,5 egy százalékát kitevő kiesés behozása azonban nem esik majd nehezére a konszernnek.) Az európai piacon, ahol viszonylag alacsony részesedéssel rendelkezik, enyhe mértékben ugyan, de szintén megindult az emelkedés. A konszern márkái az Olaszországon kívül eső piacokon rendelkeznek a legnagyobb növekedési potenciállal. A konszern vezére a legnagyobb reményeket a kelet-európai, a török, a brazil, az indiai és a kínai vásárlóközönséghez fűzi.
A Fiat tavaly 979 millió euró veszteséget szenvedett el, ami még így is 20 százalékkal volt jobb az előző évinél. Az idén a tervek újabb nagyarányú javulást irányoznak elő a nyereségesség terén. 2005-re pedig működési eredmény szinten aztán már a fedezeti pont elérése a kitűzött cél. Költségcsökkentési programokkal egymilliárd euró körüli összeget tervez megtakarítani az idén a konszern. Az elkövetkező években a jelenlegi 16-ról 10 körülire tervezi csökkenteni a gyártásban alkalmazott karosszéria platformok számát.
Business Talks '24
Üzleti konferencia