Nem veszik a VW-t Kinában és az USA-ban
Kínában a VW 2002-ben 50 százalékos piaci részesedést mondhatott magáénak; ez az arány még ez év elején is 30 százalék volt, ám júniusban 18 százalékra zuhant. Bernd Leissner, a kínai leányvállalat elnöke a konkurencia, elsősorban a General Motors nyomott árait, agresszív piaci nyomulását okolja. Ennek ellenére bizakodó, szerinte a hosszú távú mutatók megbízhatóbban jelzik a trendet, s reméli, hogy év végére kiderül: továbbra is piacvezetők.
A Volkswagen nem csak nyilatkozataiban, hanem piaci magatartásával is alkalmazkodik a változásokhoz: Wolfsburgból Kínába helyezi át irodáját, hogy közel legyen az ügyfelekhez, és nagyobb arányban von be helyi beszállítókat, ezáltal egyszersmind költségeit is csökkenti. A német autóóriás továbbra is elkötelezetten kitart 5,3 milliárd eurós középtávú kínai beruházási terve mellett. Új modellek bevezetését tervezik ez év végére, 2005 elejére, szakemberek rövidtávon ezt tartják a legéletképesebb eladás-élénkítő stratégiának.