Tovább nőtt a Sanoma nyeresége
A nettó árbevétel 2 százalékkal 1,171 milliárd euróra nőtt 1,148 milliárdról az első félévben. A hirdetésből származott a csoport árbevételének 21 százaléka, ugyanannyi, mint tavaly. A médiacsoport arra számít, hogy az idei év egészében 3 százalékkal növekszik a nettó árbevétel. A csoport nettó árbevétele 2,396 milliárd euró volt tavaly, az üzemi kiadás 2,283 milliárd eurót tett ki.
A Sanoma Budapest Kiadói Rt., saját közlése szerint a magazinpiacon 30 százalékos részesedéssel rendelkezik. A kiadó 26 magazin, 3 portál és 19 weboldal tulajdonosa és konferenciaszervező részlege, a Figyelő Fórum évente átlagosan 45 üzleti konferenciát és szemináriumot rendez. A cég 2002-ben indította be könyvkiadási, eseményszervezési és laphoz kötődő termékértékesítési tevékenységét, illetve márkakiadványok készítését végző részlegét.
A tavalyi év az egész ágazat, ezen belül a Sanoma Budapest Kiadói Rt. számára is eredményes volt, idén és 2005-re azonban stagnáló kereslettel számol a társaság - közölte Szabó György vezérigazgató május közepén. A Sanoma tavaly, négyszáz alkalmazottal, 16 milliárd forint árbevételt ért el, ezzel az RTL Klub és a TV2 mögött, az Axel Springer-csoporttal egy szinten állnak a magyar médiapiacon.