Csökkent a Heineken eredménye

MTI
2004.09.08. 13:48
A holland Heineken, a világon a nagyságra harmadik söripari csoport az amerikai Anheuser-Busch és a dél-afrikai-brit SABMiller után, szerdán 319 millió eurós adózott eredményt jelentett az első félévről, 4,5 százalékkal kevesebbet a tavalyi első félévi 334 milliónál, egyszeri tételek és arculatérték-leírás nélkül.

A visszaesésért a gyenge dollárt és a hűvös nyár miatt lassú piacot okolták. Az elemzők átlagosan 329 millió eurót vártak az idei első félévről. Egész évre az adózott eredmény csökkenését jósolták szerdán a vállalatnál.

Egyszeri tételekkel és arculatérték-leírással együtt az adózott eredmény 27 százalékkal 293 millió euróra csökkent az egy évvel korábbi négyszázmillióhoz képest.

Júniusban a Heinekennél úgy nyilatkoztak, hogy a jövőben Kelet-Európára összpontosítanak, Németországban már nem terveznek további felvásárlást. A holland vállalat korábban megszerezte a Karlsberg és a Schörghuber csoportot.

A Heineken csoport tavaly 22,1 millió hektoliter sört értékesített világszerte a Heineken márkából, 4,3 százalékkal többet, mint 2002-ben. A teljes értékesítése 17 százalékkal, 14,2 millió hektoliterrel 99 millió hektoliterre nőtt - ehhez az osztrák BBAG megszerzése 14 százalékponttal járult hozzá -, miközben a sör világpiaca 1,7 százalékkal bővült a társaság számítása szerint.