Kelendő a luxus

MTI
2004.10.14. 11:36
A francia LVMH, a világ legnagyobb luxusipari csoportja az első kilenc hónapról 8,754 milliárd eurós forgalmat jelentett csütörtökön, 7,1 százalékkal - azonos vállalatszerkezetre és változatlan árfolyamokra számolva 13 százalékkal - nagyobbat az egy évvel korábbi 8,17 milliárdnál.

A harmadik negyedévben a forgalom 3,078 milliárd euróra nőtt a tavalyi harmadik negyedévi 2,927 milliárdhoz képest. Az elemzők 3,13 milliárd euróra számítottak. A javulást az idegenforgalom fellendülésével, a vámmentes boltok forgalmának bővülésével indokolták.

Az LVMH üzemi eredménye tavaly 2,18 milliárd euróra nőtt az előző évi 2,01 milliárdról, főleg a költségcsökkentésnek köszönhetően. Több áruházukat bezárták, így a forgalom 11,96 milliárd euróra csökkent 12,69 milliárdról. Az adózott eredmény tavaly 723 millió euróra nőtt a 2002-es 556 millióról.

Az LVMH csütörtök délelőtt 54,70 euró volt a párizsi értéktőzsdén, 2,15 százalékkal olcsóbb a szerdai, 55,90 eurós zárónál. Csütörtökön 55,25 eurón nyitott. Csütörtökön 5,20 százalékkal olcsóbb volt, mint az év elején - eddig 63,45-49,90 euró között alakult -, és 7,83 százalékkal olcsóbb, mint egy éve.