Nem volt jó nyara a Coca-Colának

MTI
2004.10.22. 15:31
A harmadik negyedévben 24 százalékkal, 935 millió dollárra esett a világ legnagyobb üdítőital-gyártójának, a Coca-Cola Co.-nak a nettó nyeresége, miután Észak-Amerikában és Európában egyaránt 3 százalékkal kevesebb italt tudott eladni, mint egy évvel korábban. Az európai visszaesés fő oka a tavalyinál enyhébb nyár. A cég ötödik legnagyobb piacán, Németországban 16 százalékkal esett vissza a Coca-Cola-termékek fogyasztása, amiben az is szerepet játszott, hogy az ottani diszkontláncok egy része a német jogszabályok miatt azokat az üdítőitalokat preferálta, amelyeket visszaváltható palackokban forgalmaznak. A globális értékesítés 1 százalékkal nőtt, az árbevétel lényegében változatlan maradt: 5,67 milliárdról 5,66 milliárd dollárra csökkent. A nyugállományból június 1-ével visszahívott E. Neville Isdell elnök-vezérigazgató az eredmény bejelentése nyomán közölte: a trend megfordítása érdekében tervezett intézkedésekről november 11-én adnak tájékoztatást.