Vilma
-8 °C
3 °C

Kiírták az újabb Malév-tendert

MTI
2004.12.28. 09:30
Az ÁPV napilapokban megjelent hirdetménye szerint az ajánlatok beadási napja 2005. február 28. A kormány december 1-jén döntött a Malév korábbi privatizációs kiírásának módosításáról.

A vételár 90 százalékban készpénzben, a fennmaradó rész kárpótlási jegyben is fizethető. A kárpótlási jegyet a címletérték 174,2 százalékán számolja be a privatizációs szervezet. A részvénycsomagot ugyan egyben kell megvásárolni, de egy éven belüli részletfizetés is lehetséges. Ebben az esetben a részvények a fizetési ütemezésnek megfelelően kerülnek az új tulajdonoshoz.

Az ajánlatban a részvények vételára mellett a Malév hitelállományának kezelésére vonatkozó terveket és a nemzeti légitársaság státuszra vonatkozó elképzeléseket is ismertetni kell. A légitársaság többségi tulajdonosa olyan befektető lehet, amely a privatizációs szerződésben, biztosítékkal alátámasztott, kötelezettséget vállal a munkavállalók foglalkoztatására és munkakörülményeinek javítására.

Az ÁPV Rt. múlt heti közleménye szerint az értékelésben 80 százalékos súllyal szerepel a komplex pénzügyi ajánlat. Ennek tartalmaznia kell a légitársaság több mint 30 milliárd forintos hitelállományáért való helytállás módját, az ehhez kapcsolódó biztosítékok jellegét, kiemelt hangsúllyal a tőkeemelés mértékét és ütemezést, valamint a fizetőképesség megőrzését. A pénzügyi ajánlaton belül szerepel a megajánlott vételár nagysága is.

A közlemény szerint az előző kiíráshoz képest változás a befektetők számára, hogy a hitelállományért való helytállás módjának bemutatására kevesebb kötöttséggel kerülhet sor, a pályázók által bemutatandó konstrukciók megítélése pedig nemcsak érvényességi, hanem összehasonlító értékelési alapon történik. Az elbíráláskor 20 százalékos súllyal szerepel az ajánlattevő legalább öt évre szóló üzleti programja, ennek részeként a nemzeti légitársasági jelleg fenntartására, továbbá a munkavállalók foglalkoztatására vonatkozó elképzelései.

A kedden közzétett privatizációs hirdetményből az is kiderül, hogy 3,5 milliárd forint jegyzett tőkéjű Malév saját tőkéje augusztus 31-én 451,49 millió forint volt. A múlt év végén az auditált saját tőke elérte a 2,65 milliárd forintot. A privatizációs szervezet igazgatóságának múlt heti döntése alapján a légitársaságnak három hónapon belül - az eszközök lehetséges felértékelésével - rendeznie kell a tőkehelyzetet.

A szeptember 7-én kiírt előző, sikertelen privatizációs pályázaton négyen vették meg a tender dokumentumokat és egyetlen ajánlatot adtak be októbr 20-án. Az egyetlen érvényes, de eredménytelen ajánlat az Aviation Solution Konzorciumé (ASK) volt. A privatizációs szervezet úgy ítélte meg, hogy a pályázó nem tett eleget az elvárt mértékben a Malév privatizációs koncepciójáról szóló kormányhatározaton alapuló pályázati kiírásnak.

Az Aviation Solutions Konzorcium (ASK) másodszor is elindul a Malév privatizációs pályázatán - jelentette be a társaság december közepén, amikor közölte azt is, hogy az előző pályázaton 150 millió forintot ajánlott a magyar nemzeti légitársaságért. Ez egyébként megegyezett az akkori és a mostani pályázat feltételeként szabott bánatpénz összegével.

A Malév privatizációja iránt - még a korábbi tender előtt - nyilvánosan kifejezte érdeklődését a kínai Hainan Airlines, az osztrák Austrian Airlines (AUA) és az izlandi Icelendair tulajdonosa. Sajtóértesülések szerint a tenderdokumentációt megvásárolta a Demján Sándor nevével fémjelzett Euroinvest is.

Visszatérés a paradicsomba

Egy újabb kaland előszobájába léptünk, mikor kis kocsink megindult Christchurch felé.

Ha már erre járok beugrom

..tényleg ez történt, Palau és Mikronézia szigeteit járva úgy döntöttem, hogy Saipanra is átugrom.