A Metro nyert a Carrefour-ral szemben
Előzőleg a francia vetélytárs, a Carrefour 81,4 milliárd eurós forgalmat jelentett tavalyról, 3,2 százalékkal nagyobbat a 2003-asnál. Árfolyamváltozások nélkül számolva a növekedés 4,2 százalékos volt.
Mindkét nagy hálózatot elsősorban a külföldi jelenlét segítette növekedéshez tavaly, a gyenge hazai keresletet ellensúlyozva. A Metro forgalma külföldön 9,6 százalékkal bővült változatlan árfolyamon, és a külföldi értékesítés részaránya 49 százalékra nőtt 47,2 százalékról. A Carrefour forgalma 6,1 százalékkal nőtt külföldön - 6,1 százalékkal Európában, 4,2 százalékkal Latin-Amerikában, 10,2 százalékkal Ázsiában -, miközben a hazai forgalom csak 0,2 százalékkal bővült tavaly.
A legnagyobb európai raktáráruházlánc és csomagküldő, az ugyancsak német KarstadtQuelle forgsalma 7 százalékkal csökkent tavaly, 14,2 milliárd euróra. A helyzet rosszabbodik: a negyedik negyedévben a visszaesés 9,5 százalékos volt az egy évvel azelőttihez képest. A KarstadQuellének a hitelező bankok novemberben hosszú távú hosszabbítást adtak 1,75 milliárd eurónyi tartozásra.