Zalán
9 °C
19 °C

A Metro nyert a Carrefour-ral szemben

MTI
2005.01.12. 10:01
A legnagyobb német kiskereskedelmi lánc, a Metro tavaly 5,3 százalékkal 56,4 milliárd euróra növelte forgalmát, elmaradva saját, 6 százalékos céljától. Az árfolyamváltozásokat leszámítva a növekedés 5,5 százalékos volt - közölték a cégnél szerdán.

Előzőleg a francia vetélytárs, a Carrefour 81,4 milliárd eurós forgalmat jelentett tavalyról, 3,2 százalékkal nagyobbat a 2003-asnál. Árfolyamváltozások nélkül számolva a növekedés 4,2 százalékos volt.

Mindkét nagy hálózatot elsősorban a külföldi jelenlét segítette növekedéshez tavaly, a gyenge hazai keresletet ellensúlyozva. A Metro forgalma külföldön 9,6 százalékkal bővült változatlan árfolyamon, és a külföldi értékesítés részaránya 49 százalékra nőtt 47,2 százalékról. A Carrefour forgalma 6,1 százalékkal nőtt külföldön - 6,1 százalékkal Európában, 4,2 százalékkal Latin-Amerikában, 10,2 százalékkal Ázsiában -, miközben a hazai forgalom csak 0,2 százalékkal bővült tavaly.

A legnagyobb európai raktáráruházlánc és csomagküldő, az ugyancsak német KarstadtQuelle forgsalma 7 százalékkal csökkent tavaly, 14,2 milliárd euróra. A helyzet rosszabbodik: a negyedik negyedévben a visszaesés 9,5 százalékos volt az egy évvel azelőttihez képest. A KarstadQuellének a hitelező bankok novemberben hosszú távú hosszabbítást adtak 1,75 milliárd eurónyi tartozásra.

Belföldi ajánlatok

Rengeteg gyönyörű helyet talál belföldi ajánlataink között.

Tervezi már nyaralását?

Segítünk! Válasszon célpontot nyárra útjaink közül! Tengerparti apartmanok előfoglalási kedvezménnyel!