"Mosolykampányt" indított a MÁV Rt.

MTI
2005.02.02. 15:47
Az utasok komfortérzetének, elégedettségének elősegítésére "mosolykampányt" indított a MÁV Rt. - jelentette be Matáczné Németh Ágnes, a MÁV Rt. személyszállítási üzletág megbízott főigazgatója szerdán sajtótájékoztatón, Budapesten. A február 1. és március 11. között zajló kampányban a jegyet váltó utasok úgynevezett mosolyszelvénnyel jutalmazhatják a jegyvizsgálót, ha elégedettek munkájával.

Az akciót követő sorsoláson a mosolycsekket átadó utasok között díjakat osztanak szét, a legtöbb mosolyszelvényt összegyűjtött tizenkét jegyvizsgáló pedig pénzjutalmat kap. A főigazgató hangsúlyozta, hogy a MÁV Rt. a szolgáltatás színvonalának emelésre törekszik, a jegyvizsgálók munkája pedig nagymértékben befolyásolja a társaság megítélését az utasok körében.

Tavaly a MÁV-hoz 7.450 utas panasz érkezett többnyire a menetrend, a csatlakozás, a késés miatt. Mintegy ezer panasz a munkatársak nem megfelelő magatartását kifogásolta. A MÁV az utazás során adódó konfliktusok megfelelő kezelésére képzést indított a jegyvizsgálók, pénztárosok, ügyfélszolgálatban dolgozók részére.

Kérdésre válaszolva Matáczné Németh Ágnes elmondta, hogy a MÁV Rt. személyszállítási üzletága a tervezett 159 millió 201 ezer utassal szemben 159 millió 681 ezret szállított tavaly, bevételi terve 4,1 százalékkal maradt el a tervezettől: az üzletág a várt 56,186 milliárd forinttal szemben 53,897 milliárd forint bevételt ért el.

A MÁV az idén a tavalyinál kevesebb, 152 millió 144 ezer utas szállítását tervezi. A csökkenés mögött az húzódik meg, hogy a MÁV ez évi menetrendjében 10 százalékkal, mintegy 300 járattal csökkentette a kapacitását. A személyszállítási üzletág bevételi terve 2005-re 56,428 milliárd forint.