Optimista az adidas-Salomon
A világ második legnagyobb sportfelszerelés gyártója, az adidas-Salomon fellendülésre számít a második félévben legkeményebb piacán, az európain.
"Az év első felében csak csekély növekedésre számítunk, a második felében azonban már nagyobb ütemű erősödésre kerülhet sor" - jelentette ki az adidas vezére, Herbert Hainer.
Összességében a forgalmának jó felét adó európai piacon devizaárfolyam ingadozásoktól megtisztítva egyjegyű százalékos növekedési ütemre számít az adidas. "Európa az összes térség közül jelenleg a legnehezebb piac" - jegyezte meg Hainer, utalva ezzel az alacsony fogyasztási hajlandóságra. A harmadik negyedévi négy százalékos megrendelés állomány csökkenés aggodalomra adott okot az elemzők körében. 2004-es forgalmát az adidas-Salomon még nem hozta nyilvánosságra. A Puma, a nagy német vetélytárs az idei évre forgalma növekedési ütemének lassulására számít.
A világ legnagyobb sportszer piacán, Észak-Amerikában az idén öt-tíz százalékos növekedési ütemet vár Hainer cégének. "Sikerült megfordítanunk a trendet" - jegyezte meg. Az Egyesült Államokban az elmúlt években késhegyre menő árharcot vívott az adidas a világ legnagyobbikával, a Nike-vel. Az adidas nyeresége az idén 10-15 százalékkal emelkedik majd Hainer szerint. Bizakodóan tekint a németországi futball világbajnokság éve, 2006 elé is. "Az elmúlt két évben kétszámjegyű százalékos nyereség növekedést érhettünk el, és 2006-ban is mindent megteszünk majd a lehető legnagyobb növekedés elérése érdekében" - jelentette ki.