A Lufthansáé a Swiss
A németek azzal számolnak, hogy Frankfurt és München mellett Zürich lesz a harmadik nagy nemzetközi légiforgalmi csomópontjuk. A svájciak számára fontos, hogy Zürich-Kloten ne süllyedjen le a regionális repülőterek rangjára.
A Lufthansa-Swiss fúzió a legnagyobb légiforgalmi összeolvadás azóta, hogy az Air France tavaly megszerezte a holland KLM-et. A Lufthansa második próbálkozásra szerezte meg a Swiss-t.
A kilencvenes évek közepén privatizált Lufthansa a világ egyik legnagyobb légiforgalmi vállalata, 2004-ben első ízben szállított több mint 50 millió utast. A Lufthansa tavaly kemény takarékossági intézkedések után 400 millió eurós adózott eredményre tett szert, a 2003-as 984 millió eurós veszteség után. A Lufthansa és regionális partnereinek járatai a világ 450 városát kötik össze egymással. A Swiss 80 gépből álló flottájával a közepes nagyságú légitársaságok közé tartozik, 2001-ben jött létre a csődbe ment, patinás Swissair romjain, de folyamatosan szanálási gondokkal küszködött. Tavaly a Swiss 140 millió frankos adó utáni veszteséget szenvedett, egy évvel korábban a mínusz 687 millió svájci frank volt.
A Swiss legnagyobb részvényese a svájci szövetségi kormányzat 20 százalékkal, nagyrészvényes Zürich kanton és két vezető svájci bankcsoport, a Crédit Suisse és a UBS is. Kisrészvényeseké a légitársaság 14 százaléka. A Swiss részvényeinek forgalmát hétfőn felfüggesztették.
A Swiss szanálását az átvétel után is folytatják. Lényegesen csökkenteni akarják a költségeket, de egyelőre nem tudni, hány embert akarnak elbocsátani. A Swissair-Swiss egykoron 12 ezer embert foglalkoztatott, mára számuk 7300-ra csökkent. A Swiss nehézségeit részben az úgynevezett fapados légi járatokat üzemeltető társaságok konkurenciája okozta.