Gyorsulva nőtt az Antenna Hungária

Napi Online
2005.05.12. 10:05

Az Antenna Hungária (AH) csoport első negyedéves összesített árbevétele meghaladt a 6,5 milliárd forintot, ami 9 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, ez az üzemi eredmény szintjén több mint 200 százalékos javulást hozott, így az 1,063 milliárd forint volt - derül ki a csoport negyedéves gyorsjelentéséből.

A 9 százalékos árbevételnövekedés mindenképpen kedvező eredmény, mivel a csoport az előző negyedévekben csupán 3-4 százalékos növekedést tudott elérni. A műsorszórás szegmens árbevétele 11 százalékkal, a távközlésé 9 százalékkal emelkedett. Míg az előbbi a félév végi indexhatás, az utóbbi a Sulineten realizált bevétel növekedés eredménye.

Az AntennaMikro bevétele némileg csökkent az előfizetőszám visszaesése miatt. A negyedév során csökkentek az üzleti tevékenység ráfordításai (11 százalékkal), valamint az egyéb üzemi költségek (29 százalékkal). Az előbbinek oka, hogy a tornyok üzemeltetése átkarült az Antenna Torony Rt-hez, így a költségeket az általános és üzemi költségek között számolják el, ami 22 százalékkal nőtt. Az egyéb üzemi költségek esetében a bázisszint magyarázza a csökkenést, tavaly ugyanis az előfizetőszám mérséklődésévsl magas volt a tárgyi eszközök értékcsökkenése.