Dízel-Magyarország mennyország

MTI
2005.06.06. 12:31

Az elmúlt évben kiemelkedő mértékben, az egy évvel korábbihoz képest 44 százalékkal nőtt Magyarországon a dízelautók értékesítése, bár az autópiac egésze stagnál - jelentette a PricewaterhouseCoopers hétfőn. A mini- és kisautók értékesítése visszaesett, míg a közép- és felsőkategóriás autók értékesítési adatai javultak. Az utóbbihoz azonban - hívja fel rá a figyelmet a tanulmány - hozzájárul a viszonylag alacsony bázis is.

Az elmúlt tizenkét hónapban Magyarországon 0,2 százalékkal csökkent az új autók értékesítése, míg Európa egésze 1,8 százalékos növekedéssel dicsekedhet. A benzinnel működő új gépkocsik 4,4 százalékkal maradtak alatta az egy évvel korábbinak, Európában ennél nagyobb, 6,6 százalékos volt a csökkenés. Dízelautóból ugyanakkor Európában 12,8 százalékkal többet adtak el, mint az egy évvel korábbi periódusban. Magyarországon a növekedés kiugróan magas, 43,9 százalékos volt.