Melinda, Vivien
2 °C
8 °C

Agresszívebb marketing eszközök a turizmusban

MTI
2005.06.08. 13:18
Hatékonyabb, sőt ha szükséges agresszívebb marketing eszközökkel kell fellépni a turizmusban rejlő lehetőségek jobb kihasználására - fogalmazta meg több előadó is egy sárvári turisztikai konferencián szerdán. A környező országokhoz viszonyítva olcsó, minőségi szolgáltatások és ezek megfelelő reklámozása nélkül a Sárváron és Bükön az utóbbi években megvalósult több milliárd forintos idegenforgalmi beruházások sem hasznosulnak - hangsúlyozta Hermann György, a helyi Danubius szálloda igazgatója. Elmondása szerint, miközben a fővárosi szállodákban nem lehet szabad szobát kapni, a két elismert gyógyfürdőhelyen vannak olyan szállodák, amelyeknek foglaltsága 25-30 százalék alatt marad. Az alacsony kihasználtság okát a szakember a marketing hiányosságaiban és azon többletszolgáltatások hiányában jelölte meg, amelyeket a településeknek kellene nyújtaniuk.

"Tudomásul kell venni, hogy a vendég árérzékeny, a szállodán kívül hangulatot keres. Ha ezt nem találja, odébb megy Csehországba, Lengyelországba". Hermann György szerint a vidéki gyógyfürdők szállodáinak vendégköre ma 70 év feletti, a vendégek egyre idősebbek és egyre szegényebbek. Kovács Balázs, a Magyar Turisztikai Hivatal munkatársa előadásában arról szólt, hogy miközben Európa nagyhatalomnak számít a turizmus területén, és az unió különböző döntéseivel sokat tesz a turizmus fejlesztéséért, a közösségnek nincs egységes turizmus stratégiája. Ennek oka szavai szerint, hogy a befizető pozícióban lévő országokban működő nagy utazásszervező cégeknek nem áll érdekében az egységes szabályozás. Az Európai Unióban elmondása szerint elsősorban a fogyasztóvédelem területén valósul meg ez, az EU kifejezetten fogyasztóbarát rendelkezéseket hoz.

Ha már erre járok beugrom

..tényleg ez történt, Palau és Mikronézia szigeteit járva úgy döntöttem, hogy Saipanra is átugrom.

Felfedeznéd Portugáliát?

Itt a remek alkalom, hogy megismerd. Beszámolók, fotók - böngéssz!