Óriások harca az óriáspiacért

Napi Online
2005.07.25. 11:39
A világ legnagyobb áruházláncai futnek versenyt, hogy minél nagyobb részt hasítsanak ki a 240 milliárd dolláros kínai piacból. A Wal-Mart Stores Inc. jelenleg 55 áruházat üzemeltet Kínában, de 2006 végére ezt a számot 90-re kívánja növelni, és öt-tíz éven belül már minden kínai városban jelen akar lenni. A cég 2004-ben az egy évvel korábbi forgalomnál 31 százalékkal nagyobb, 7,6 milliárd jüanos (940 millió dollár) árbevételt könyvelt el Ázsia - Japán után - második legnagyobb piacán. A helyi kiskereskedelmi láncok mellett a legnagyobb konkurencia a Kínában jelenleg 62 áruházat működtető francia Carrefour, amely tavaly 16,2 milliárd jüanos forgalmat ért el. A Wal-Mart költségeit csökkenti, hogy évente mintegy 18 milliárd dollár értékben vásárol kínai termékeket; ha az óriáscég ország lenne, Kína hatodik legnagyobb exportpiacaként tartanák számon.