Rekordnyereség a Hyundainál
A dél-koreai Hyundai - a tavalyi második negyedhez képest - váratlanul erősen, 24 százalékkal növelte nyereségét a második negyedben, ahogyan pénzügyi részlegének jobb teljesítménye, valamint a magas árkategóriás autómodellek erőteljes eladása ellensúlyozta az erős von és a magas acélárak hatását.
Adózott eredménye 613,2 milliárd vonra (493 millió euró) nőtt a tavalyi második negyed 494,3 milliárd vonjához képest. Az elemzők 430 milliárd vont vártak most.
A cég forgalma a második negyedben 3 százalékkal 6,95 milliárd vonra csökkent. Az idei év második felére a cég nagyobb forgalmat vár, mint az első hat hónapban, az újonnan megjelenő modellek iránti várhatóan nagy kereslet miatt.
A Hyundai távlati célja, hogy 2010-ig a világ hat vezető autógyártója közé kerüljön. Jelenleg a 7-13. helyezettek között van.
A Hyundai Motor Hungary az idén négyezer Hyundai gépkocsi értékesítését tervezi Magyarországon. Jövőre 7000, 2010-ben 10 000 autó értékesítése a cél.