Tovább terjeszkedik a Tesco

MTI
2005.09.19. 15:08
Elsősorban a brit élelmiszerpiacon kívüli terjeszkedés lesz az első számú célpontja a jövőben a Tesco kiskereskedelmi óriásnak, mert Nagy-Britanniában már erős támadások érik 30 százalék feletti részesedése miatt a helyi szuper- és hipermarket piacon.

A vállalat elsősorban ennek jegyében vázolja majd fejlődését a második félévre, miután a brit sajtó szerint kedden az első félévre 890-900 millió közötti, más számítások szerint 940 millió font körüli adózás előtti eredményt közöl, míg a múlt évben a teljes éves eredmény 2 milliárd font körül volt, példátlanul nagy a brit kiskereskedelem történetében.

A lánc állítólag 7500 új állást hirdet meg februárig, mert folytatja terjeszkedését, elsősorban a nem élelmiszer-ipari jellegű termékek területén. Olyan üzleteket nyitna, amelyek élelmiszert nem is árusítanak, előtérbe kerülne a bútorforgalmazás és a hírek szerint az Egyesült Államokban is tervez felvásárlást.