Drágának
tartja a London közepébe való behajtási díjat (congestion fee) a német BMW, ezért irodáinak és szalonjainak egy részét ki akarja a
városrészből telepíteni. A cég nem csupán a szolgálati autók miatti
behajtási költségeket kénytelen viselni, hanem a tesztautók
közlekedésével kapcsolatos belvárosi behajtási díjakat is.
Ezen költségek miatt egyes szalonjainak üzleti tevékenysége
veszteségessé vált. Van, amelyiknek a fentiekkel kapcsolatos éves
kiadása egymillió font körül van. Egyik alkalmazott gyakorlatilag
ott mással sem foglalkozik, csak a behajtási engedélyek
adminisztrálásával. A BMW-nél úgy látják, hogy számos más
kiskereskedőnek is előbb-utóbb meggyűlik a baja a behajtási
költségekkel és néhány év múlva a kisebbek közül már alig lesznek
jelent üzletükkel a belvárosban.
vezették be Londonban a belvárosi úthasználati
díjat. Minden nap 7 óra és 18.30 között - átszámítva - nyolc euróért
lehet behajtani a belváros védett övezetébe. A díjfizetés alól csak
a különlegesen környezetbarát autók, a buszok, a taxik, a rendőrségi
és mentő járművek kivételek.
Kövesse az Indexet Facebookon is!
Követem!