5 milliós GVH bírság a Budapest Banknak

MTI
2005.09.29. 12:20

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 5 millió forintra bírságolta a Budapest Bankot (BB) a fogyasztók megtévesztésére alkalmas reklámja miatt - tájékoztatta a GVH az MTI-t csütörtökön.

A Gazdasági Versenyhivatal Versenytanácsa szeptember 28-án tartott tárgyalásán megállapította: a BB 2005. január és április között folytatott "Privát kölcsöne mellé most egy DVD-t is hazavihet" reklámkampánya alkalmas volt a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolására.

A reklámokban szereplő állítások ugyanis azt a képzetet kelthették a fogyasztókban, hogy a bank bármely Privát kölcsön típus mellé egy DVD-t ad ajándékba, noha erre csak korlátozott körben került sor, a Privát Kölcsön Expressz mellé nem adtak.

A bírság meghatározásakor a versenytanács figyelembe vette, hogy a GVH már többször elmarasztalta a hitelintézetet fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartás miatt - áll a hivatal közleményében.

A Privát kölcsönnel kapcsolatos reklámkampány miatt már 1999-ben is kirótt 5 millió forintos bírságot a versenyhivatal a BB-re, mert megtévesztően állította, hogy a hitelt fedezet nélkül, s a teljes futamidő alatt azonos törlesztő részlettel nyújtja. 2003-ban az "Abszolút nulla" akcióról szóló reklámjai miatt szabott ki a bankra 6 millió forintos bírságot a versenyhivatal, mert megítélése szerint a fogyasztók választási szabadságát indokolatlanul korlátozó üzleti módszert alkalmazott: nem közölte sem a korlátozott áruhitel-konstrukció kört, sem azt, hogy - az áruhitelekre jellemző feltételektől eltérően - a teljes tartozást meg kell fizetni az első törlesztőrészlet esedékességéig.