Új lendületet kaphat az Energopetrol privatizációja
Az állítólagos adóhátralék miatt a privatizáció teljes leállítása a céget nehéz helyzetbe hozta volna - jelentette ki az Energopetrol igazgatója. A Mol-INA konzorciumnak történő eladással kapcsolatban mindenekelőtt a föderáció muzulmán politikusainak van kifogásuk.
A bosnyák kormány az eredeti pályázat keretében április végétől már kizárólagosan a Mol-INA konzorciummal tárgyalt, de nem jutott megegyezésre. A Mol július közepén azt közölte, hogy számára nem fogadható el a bosnyák kormányajánlat, vagyis az, hogy az Energopetrolért az INA-val közösen 15 millió euróval (közel 30 millió bosnyák márka) többet fizessenek, miközben a fejlesztésre szánt összeget ugyanennyivel csökkentik. A bosnyák kormány levélben kérte a cserére a magyar és a horvát céget, mert az eredetileg felajánlott 60 millió bosnyák márka helyett 90-et szeretne adósságszolgálatra fordítani. Egy euró közel 2 bosnyák márka.
Mint a Mol kommunikációs vezetője a sajtóban megjelent információkkal kapcsolatban akkor az MTI-nek elmondta: a Mol célja az, hogy az Energopetrol a térség legjobb üzemanyag-forgalmazója legyen, amihez befektetésekre van szükség. Hozzátette: ha elfogadnák az összegek cseréjét, akkor ezzel a vállalat jövőjét veszélyeztetnék.
A Mol-INA páros a nyilvánosságra került információk szerint 10,2 millió márkás (5,2 millió eurós) vételárat kínált a vállalat 67 százalékáért. Ezen túlmenően 60 millió márka adósságszolgálatot vállalnának, és azt, hogy a következő három évben 150 millió márkát költenek fejlesztésre, valamint átveszik a cég 1060 dolgozóját. Az Energopetrol a piac 15 százalékát birtokolja, 65 kúttal.