Többet költenek a britek, mint gondolnák
Az Experian hitelképesség-vizsgálati cég szerint a brit hitelszámlák 90 százaléka rendben van ugyan, ám rengeteg azoknak a hitelszámláknak a száma, melyeket minden hónapban csak a minimálisan szükséges szintig töltenek fel. Az Experian által bevezetett fogyasztói eladósodottsági index abban segít a hitelezőknek, hogy megállapítsák, kiknek okoz folyamatos nehézséget kifizetéseik kezelése. A bankszámlák ismeretének hiánya ugyanakkor nem csak szükségtelen, elkerülhető banki büntetésekhez vezet, de nagyban megkönnyíti a csalók dolgát is. A csalások megelőzésének érdekében tevékenykedő - a pénzügyi szolgáltató ágazat által támogatott - CIFAS szerint 2004-ben 120 ezer hamis személyazonossággal végrehajtott csalásra került sor, ami öt év alatt 600 százalékos emelkedést jelent. Vannak azonban kedvező tendenciák is. Nő azoknak a száma, akik aktívan érdeklődnek pénzügyeik iránt; tíz év alatt megkértszereződött azoknak a száma, akik igényt tartanak hitelezési jelentésük másolatára: tavaly az Experian több mint egymillió jelentést adott ki, és hasonló a második legnagyobb brit hitelügynökség, a Equifax adata is.