Növelte forgalmát az Unilever

MTI
2005.11.03. 10:37
A Unilever 25 százalékkal javította eredményét a harmadik negyedévben a magasabb beszerzési árakat több mint ellentételező költcségcsökkentésinek köszönhetően. A brit-holland konszern 1,43 euró egy részvényre eső eredményt ért el, szemben az elemzők által jelzett 1,21 euróval.

A nyereséget javította az UCI parfüm üzletág 448 millió eurós értékesítése. A tételt leszámítva az adózott eredmény 11 százalékkal 1,025 milliárd euróra csökkent összhangban az elemzői várakozásokkal. Az értékesítési árbevétel 4 százalékkal 10,224 milliárd euróra emelkedett a harmadik negyedévben. Összehasonlítható alapon a forgalom 3,5 százalékkal nőtt a második negyedévi 3,3 százalék után. Az árbevétel már a negyedik egymást követő negyedévben emelkedik. Az elemzői várakozások 3,5-3,8 százalékos növekedést helyeztek kilátásba, alig felét európai konkurensei, a Nestlé SA és a Danone konszernek által elért ütemnek.