Az eredeti határidőre elkészül az M3-as új szakasza
A Gazdasági és Közlekedési Minisztériumtól kapott információi alapján megerősítette azt is, hogy a görbeházi csomópontnál mégis megépül a Debrecen és Nyíregyháza irányú le- és feljáró sztrádarész, ami korábban - szerinte szakmai hiba miatt - kimaradt a tervekből.
Elmondta: a le- és felhajtó utak földmunkáit végzik el, valamint a hídpilléreket készítik el, s a technológiai pihentetés után 2007-ben fejezik be a csomópont teljes kiépítését. Gazda László megemlítette azt is, hogy a minisztérium már kiadta az engedélyt az M3-as autópálya Nyíregyháza-Vásárosnamény közötti részének építési előkészítésére.
Hozzátette: a készülő második Nemzeti Fejlesztési Tervbe bekerült a sztráda Záhonyig történő megépítése, ami lehetővé teszi, hogy az M3-as autópálya minél hamarabb elérje az ukrán határt.
Az önkormányzati vezető a záhonyi határállomással kapcsolatban beszélt arról is, hogy országgyűlési képviselőként módosító javaslatot nyújtott be a vasúti törvényhez, ami lehetővé tenné, hogy a záhonyi MÁV átrakókörzeti igazgatóság önálló pályavasúti társasággá váljon, s önmaga szervezze meg logisztikai központtá válását a jövőben.
Szabolcsban határtérségi logisztikai centrum létrehozását tervezik Csenger térségében is, a 2010-ig megépülő, az M3-as autópályához Vajánál csatlakozó M49-es gyorsforgalmi út mentén, amely Mátészalka-Csenger-Szatmárnémeti-Nagybánya útvonallal kapcsolja majd Románia északnyugat-erdélyi részét a sztrádához.
Gazda László szólt arról, hogy Szabolcsban jelenleg soha nem tapasztalt mértékű útfejlesztés zajlik, a 41,2 milliárd forintos költséggel épülő M3-as mellett az Európai Unió 8 milliárd forint összegű támogatásával, 10 milliárdot költenek a 4-es főút Berkeszt, Székelyt és Nyírbogdányt elkerülő szakaszának építésére, valamint további 26 közút korszerűsítésére.