Judit
3 °C
6 °C

Nem jobb a Dove mint a Nivea

2006.01.31. 10:39
A Gazdasági Versenyhivatal megállapította, hogy az Unilever Magyarország Kft. a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított azzal, hogy reklámjaiban az általa gyártott Dove Intenzív krémnek a versenytárs Nivea kréménél jobb hidratáló és gyorsabb beszívódó képességet tulajdonított. A GVH bírságot nem szabott ki, de a további jogsértő reklámok közlését megtiltotta.

Az Unilever a Dove Intenzív krémet 2005. júliusában széleskörű reklámozási kampánnyal vezette be a piacra. A kampány vezérmotívuma az volt, hogy a piacvezető Nivea krémhez képest fogalmazza meg az új termék jobb hidratáló tulajdonságát és gyorsabb beszívódását. A televízióban sugárzott reklámnak - melyet a TV2-n, az RTL Klubon, az ÍriszTv-n, illetve a SpektrumTV-n sugároztak több száz alkalommal - egyetlen változata ismert, míg a nyomtatott, szórólapos reklámozásnak több változata is létezik.

Az összehasonlítás önmagában a GVH szerint nem kifogásolható, a versenytanács eljárásában azonban kiderült: a versenytársak eltérő vizsgálati módszerrel közelítik meg azt a kérdést, egy termék milyen mennyiségű vizet képes bejuttatni a szarurétegbe és azt ott mennyi ideig képes tartani. A versenytanács pedig úgy ítélte meg, mindegyik vizsgálati módszer elfogadható.

Nászút ajándékba!

Esküvőt tervez? Tervezzen velünk, nyerjen wellness nászutat!

Fergeteges Szilveszter

Fantasztikus szilveszteri vacsorával, hajnalig tartó bulikban, ismert sztárokkal töltheti el az év utolsó éjszakáját.