Jól fogytak a Swatch luxusórái

2006.02.02. 09:57
A világ legnagyobb óragyártója, a svájci Swatch Group AG 2005-ben az előző évit 8 százalékkal meghaladó, 4,5 milliárd frank (2,9 milliárd euró) árbevételt ért el. A Wall Streeten valamivel kisebb, 4,46 milliárd frankos forgalomra számítottak. A cég legerősebb piacának az Egyesült Államok és Ázsia bizonyult, ahol főként a luxuskategóriájú márkák - az Omega, a Breguet és a Blancpain - bizonyultak kelendőnek. A marketingkiadások a középkategória esetében is megtérültek: a korábbinál jóval több Longines, Rado és Tissot talált gazdára; a műanyag Swatch karórák iránti kereslet azonban jelentősen visszaesett. A 300 millió frankos részvényvisszavásárlást tervező cég a részletes 2005-ös jelentést csak márciusban teszi közzé, de annyit már ma elárult: a tavaly rekordnagyságú üzemi, illetve nettó nyereséget könyvelt el.