Mária
-7 °C
3 °C

Nőtt az Unilever adózott eredménye

2006.02.09. 10:35
A brit-holland Unilever 37 százalékkal növelte adózott eredményét, és 25 százalékkal működési eredményét tavaly a szerkezet-átalakításnak, az eladások növelését célzó lépéseknek köszönhetően. A további átalakítás jegyében a társaság eladja gyengélkedő európai mélyhűtő üzletágában lévő többségi részesedését. A magyarországi cég januárban jelezte: bezárja rákospalotai gyárát, s a margarin- és dresszinggyártást Csehországba, Lengyelországba és Németországba telepíti át. Az egyebek mellett a Sunsilk sampon, a Dove szappan, a Knorr leves porok gyártója 3,5 milliárd euró adózott eredményre tett szert tavaly az egy évvel korábbi 2,9 milliárdot követően, míg 2004-ben még csökkent az eredmény az egy évvel korábbihoz képest. Az egy részvényre jutó eredménye 3,88 euró volt tavaly, elemzők 3,58 eurót vártak.

A működési eredmény 25 százalékkal 5,314 milliárd euróra, az árbevétel 3,1 százalékkal nőtt tavaly a 2004. évi mindössze 0,4 százalékos növekedést követően. A társaságnál csütörtökön azt is közölték, hogy eladják az Európában a főként Iglo néven ismert mélyhűtő üzletágban való többségi részesedésüket, de megtartják a prosperáló olaszországi Findust, s a fagylalt-gyártást is. Az európai mélyhűtő üzletág éves árbevétele 2 milliárd euró körül van, négy feldolgozó üzemet terveznek eladni Nagy-Britanniában és Németországban, ahol 3500 főt foglalkoztatnak. Az Unilever 2004 szeptemberében volt a mélyponton, amikor 76 éves fennállása óta első ízben adott ki profitfigyelmeztetést, miután nem reagált elég gyorsan a fő rivális, az amerikai Procter and Gamble támasztotta erős árversenyre.