Csehországba megy a Hyundai
A
dél-koreai Hyundai Motor Co. közel áll egymilliárd eurós beruházási
tervének véglegesítéséhez a Cseh Köztársaságban. Gerry Dorizas a
Hyundai európai alelnöke a Reuters hírügynökséggel közölte, hogy a
cseh helyszín kiválasztása szinte véglegesnek tekinthető, utalva
ezzel azokra a sajtóértesülésekre, amelyek Magyarországot, konkrétan
Budapestet is megemlítették lehetséges helyszínként.
A Hyundai egymilliárd eurót tervez befektetni évi 300 ezer
autó gyártására 2008-tól. A szerződés aláírására az értesülések
szerint márciusban kerül sor, ezt azonban Dorizas nem erősítette
meg.
A cseh kormány számításai szerint a Hyundai befektetése 1,1-1,2
százalékkal növelné az ország gazdasági növekedését.
A Hyundai 2010-től a világ hatodik legnagyobb autógyárává kíván
előlépni a jelenlegi hetedik helyről. Ezt elsősorban külföldi gyárak
építésével kívánja elérni, hogy kiküszöbölhesse a won emelkedő
árfolyamának hatását. Legfőbb célpontjai Kína, az Egyesült Államok,
India és még néhány fejlődő ország.
A Hyundai 2006-ban 2,7 millió autót kíván értékesíteni a 2006-os
2,4 millió után. Európai eladásait változatlanul 350 ezerre tervezi.
Az európai piacon márkája felfrissítésére készül annak érdekében,
hogy nagyobb szeletet hasíthasson ki a magasabb nyereséget hozó
szegmensekből is, mint például a városi terepjárók piacából. Tervei
szerint hat év óta az idén először növeli üzemi eredményét, mégpedig
6,3 százalékkal a tavalyi 1,38 ezer milliárd vonhoz képest. Ezt a
törekvését elsősorban a von árfolyamának emelkedése nehezíti majd
meg.