Piacot vezet a Borsodi Sörgyár

MTI
2006.04.11. 13:52
Megőrizte piacvezető szerepét a magyar piacon a Borsodi Sörgyár Zrt., amely tavaly 2,2 millió hektoliter sört értékesített - mondta Derek Hopkins, a cég elnök-vezérigazgatója. Közölte: a múlt évben a teljes magyar sörpiacon mintegy 6,9 millió hektoliter sört értékesítettek. Ez csaknem azonos mennyiség az előző évivel a Magyar Sörgyártók Szövetsége adatai szerint.

A Borsodi Sörgyár termelése mintegy 3 százalékkal esett vissza 2004-hez képest. Az árbevétel tavaly elérte a 38,8 milliárd forintot, hasonlóan az előző évhez. Az elnök-vezérigazgató, aki februárban vette át a cég irányítását, pozitívumként értékelte, hogy az idei első negyedévben az eladások mennyisége 6-7 százalékkal emelkedett az előző év hasonló időszakához viszonyítva, és elérte a 416 ezer hektolitert. Jelezte: a kiskereskedelmi árakat sikerült ismét az előző évi szintre emelniük, miután tavaly nyáron 10-15 százalékkal mérséklődtek.