Az áruházláncoknak Indiába érdemes menniük

MTI
2006.05.08. 14:57
A nemzetközi áruházláncok terjeszkedése szempontjából jelenleg India a legfontosabb piac, majd Oroszország, Vietnam és Ukrajna következik. Változatlanul kiemelkedő növekedési lehetőségeket kínál Kelet-Európa is, tette közzé hétfőn felmérésének eredményét az A.T. Kearney tanácsadó cég, amely harminc ország kiskereskedelmi piacát vizsgálta meg.

A felmérés szerint India kínálja a legnagyobb növekedést, a 350 milliárd dollárra tehető piacon az idén 13 százalékos növekedés várható. A második helyezett Oroszországban tavaly 19 százalékkal 180 millió euróra nőtt a kiskereskedelmi forgalom, miközben Kína az ötödik helyre csúszott vissza, mert - bár továbbra is rendkívül fontos a nemzetközi áruházláncok számára - a piac a telítettség jeleit kezdi mutatni.

A legnagyobb növekedést kínáló országok közül a felmérés szerint 20 Kelet-Európában található, Oroszországion kívül Ukrajna, Lettország, Szlovénia és Horvátország szerepel az első tízben. Ezzel a térség változatlanul egyike a legfontosabbaknak az áruházláncok számára.

A harmadik helyen álló Vietnam Ázsia egyik leggyorsabban növekvő gazdasága - tavaly 7,5 százalékkal nőtt a hazai össztermék -, s mint ilyen igen jó lehetőségeket kínál a terjeszkedő globális kiskereskedelmi cégeknek: tavaly a 84 milliós országban 16 százalékkal nőttek a fogyasztói kiadások.

A gyorsan bővülő piacok között vannak még a közel-keleti országok, élükön az Egyesült Arab Emirségekkel és Szaúd-Arábiával.