Kevesebb autót vásároltunk
Áprilisban 7,3 százalékkal csökkent tavaly áprilishoz képest az új autók értékesítése Európában, közölte az európai autógyártók szövetsége (ACEA).
Az általában továbbra is bizonytalan fogyasztói hangulat hatását a húsvét is tetézte, amely miatt két-három munkanappal kevesebb volt, mint tavaly áprilisban.
A legnagyobb európai csoport, a Volkswagen eladásai 3,1 százalékkal csökkentek, ezen belül a VW-márka eladásai 4,4 százalékkal nőttek, a Suzuki kiugróan, 8,9 százalékkal növelte értékesítését a tavaly áprilisihoz képest.
Ám még az eladásaikat növelő cégek számára sem csupa öröm a jelenlegi helyzet: a profitrést változatlanul szűkítik a magas nyersanyagárak, a krónikus többletkapacitások és a véget érni nem akaró árengedmény-kényszer.