Kevesebb sör fogyott

MTI
2006.05.25. 08:28
Magyarországon a kiskereskedelemben 2005. májusa és 2006. áprilisa vége között 7 százalékkal kevesebb sört adtak el, mint az előző év hasonló időszakában - tartalmazza az ACNielsen piackutató sörpiaci elemzése. A piackutató cég szerint e piaci szegmens forgalma jelenleg 100 milliárd forint körül mozog, ez 6 százalékos csökkenés a két vizsgált időszak - 2005 májusa és 2006 április vége, illtve 2004 májusa és 2005 április vége közötti - összehasonlításában. A kiskereskedelemben értékesített sör mennyisége többségében még mindig fémdobozban kerül forgalomba. A fémdobozos-eladás piaci részesedése jelenleg 51 százalék. Igaz, ez az arány csökkenő tendenciát mutat, mivel 59 százalékról mérséklődött 51 százalékra egy év alatt. Az üveges sörök aránya ugyanakkor emelkedett 2005. májusa és az idei év áprilisa közötti időszakban 7 százalékkal. Így elérte a 47 százalékot. A piackutatók úgy vélik, hogy belátható időn belül több lesz az üvegben eladott sör mennyisége, mint a dobozban értékesítetté. A műanyagpalackban forgalomba hozott sör mennyisége egyelőre még alacsony, részaránya a piaci értékesítés mindössze 2 százaléka.

Az elemzés készítői szerint a kiskereskedelmi sörpiac átrendeződése az új termékdíj-törvény miatt következett be. Egy liter üveges sör fogyasztói átlagára először tavaly áprilisban lett alacsonyabb, mint a dobozosé. Ez a szakértők szerint az új törvényi szabályozásnak tudható be, amely érezhetően hátrányba hozta a fémdobozban értékesített termékeket a piacon. A múlt év áprilisában 6 forint különbséget mért az ACNielsen az üveges sörök javára, azaz az üveges sörök ennyivel voltak olcsóbbak a dobozos söröknél. Az idén áprilisban viszont már 14 forinttal adták olcsóbban átlagosan az üveges sör literjét, mint a dobozosét.