Jelentősen nőtt a jeges teák forgalma

MTI
2006.05.29. 09:16
A jeges tea továbbra is a kiskereskedelem legnagyobb forgalomnövekedést mutató élelmiszerei közé tartozik, eladásai mennyiségben 23, értékben 15 százalékkal nőttek 2005 április-2006 március között az egy évvel korábbihoz képest az ACNielsen piackutató adatai szerint. A társaság adatai alapján a jeges teák forgalma meghaladja a 9,5 milliárd forintot, illetve az 55 millió litert. Az MTI-hez eljutatott összefoglaló szerint a kereskedelmi márkák térnyerésének köszönhetően a diszkontok megduplázták részesedésüket a jeges tea eladásokból, értékben mérve 7-ről 14 százalékra.

A hipermarketek és az önálló boltok részaránya 4-4 százalékponttal csökkent, de a hipermarketek 34 százalékos piaci részesedése még így is a legmagasabb a bolttípusok között. Jeges teából a kereskedelmi márkák részaránya mennyiségben 26 százalékot ért el az idén február-márciusban, szemben a 2005 azonos időszaki 22 százalékkal. Az ízesítések közül továbbra is a citrom a legkedveltebb: az összes eladott tea több mint fele citromos. Népszerű az őszibarack íz, 40 százalékos részaránnyal. Tíz százalék alatt marad a fekete ribizli, zöld tea, és egyéb fekete tea. A fogyasztói átlagár lényegében stagnál. Egy liter jeges tea átlagosan 176 forintba került a kiskereskedelemben az idén február-márciusban.