Ferenc, Olívia
-2 °C
4 °C

Magyarország visszafogta a Tesco forgalmát

MTI
2006.06.14. 09:41
A legnagyobb nagy-britanniai szupermarket-hálózat, a Tesco Plc szerdán 4,5 százalékos hazai forgalomnövekedést jelentett összehasonlítható alapon az üzleti éve május 27-én zárult első negyedéről, elmaradva a 4,5-5,0 százalék közötti elemzői várakozásoktól.

A jelentés szerint Közép-Európán belül Magyarországon a - közelebbről nem részletezett - "nehezebb gazdasági és kiskereskedelmi környezet" visszafogta ugyan a cég helyi növekedését, amely azonban így is szilárd volt. A magyar piacon az utolsó pénzügyi évben 18 új Tesco-áruház nyílt, és a vállalat az idén további harminc magyarországi üzlet átadását tervezi.

Nemzetközi szinten benzinnel együtt az értékesítés 5,5 százalékkal volt nagyobb az egy évvel korábbinál, az új üzlethelyiségeket is beszámítva pedig 9 százalékkal gyarapodott. A Tesco részesedése 30 százalékos a brit piacon, forgalmának 80 százalékát Nagy-Britanniában bonyolítja. A nagy-britanniai kereslet, a fogyasztói hangulat tíz éven belül a legrosszabb, a negyedévben a Tesco kénytelen volt átlagosan 1,4 százalékkal csökkenteni az árait Nagy-Britanniában.

A Tesco teljes forgalma azonban 10,4 százalékkal nőtt, mert külföldön a forgalom 15,1 százalékkal nőtt, változatlan valutaárfolyamokkal számolva. A tényleges növekedés 15,3 százalékos volt külföldön.

A Tescónál elégedetten állapították meg, hogy a futball világbajnokságot megelőző hetekben a lapos képernyős tévék értékesítése hatszorosára nőtt Dél-Koreában, négyszeresére Csehországban, és Magyarországon 20 százalékkal nőtt a söreladás.

Oszd meg élményeidet!

Oszd meg nyári élményeidet más utazókkal is, tölts fel beszámolót, fotókat!

Visszatérés a paradicsomba

Egy újabb kaland előszobájába léptünk, mikor kis kocsink megindult Christchurch felé.