Mária
-6 °C
-2 °C

Piackutatásra 14 milliárd

MTI
2006.06.27. 14:05

Tavaly 14 milliárd forintot költöttek a cégek, az állami intézmények piac- és közvélemény-kutatásra Magyarországon - közölte a Piackutatók Magyarországi Szövetsége saját adatgyűjtése alapján. Az adatgyűjtés eredményeiről szóló keddi közlemény szerint a szövetség 24 tagszervezete körében végzett felmérést.

A PMSz tagszervezetek részesedése az elköltött 14 milliárd forintból 12,5 milliárd forint, 90 százalék körüli. Az iparág növekedési üteme az utóbbi években a GDP növekedési üteméhez igazodott.

A közlemény szerint az utóbbi évek fontos tendenciája, hogy nő a folyamatos, ismétlődő kutatások aránya, ugyanakkor az egyszeri kutatásoké némileg csökken. Ez a piackutatások szisztematikus alkalmazásának további terjedésére utaló jel, és egyúttal azt is jelzi, hogy az empirikus adatgyűjtések, tudományos elemzések alapján hozott döntések iránti igény markánsan jelen van az üzleti életben.

Nászút ajándékba!

Esküvőt tervez? Tervezzen velünk, nyerjen wellness nászutat!

Értékeljen, nyerjen!

Van kedvenc légitársasága? Írja meg véleményét itt!